חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קוסטה ריקה עם ילדים – מסלול טיול

טיול משפחתי בקוסטה ריקה עם ילדים הוא חוויה בלתי נשכחת שמאפשרת לחוות את הטבע הפראי, הנופים המרהיבים, והתרבות העשירה של המדינה המרכז אמריקאית הזו. מדובר בטיול המיועד למשפחות שאינן מחפשות חופשת בטן-גב, אלא מעוניינות בחוויות אקטיביות ומלאות עניין. עם זאת, בשל הזמן הקצר שהיה לנו, המסלול עשוי להיראות כמו מסע כומתה, אבל איננו מתחרטים על כך לרגע. כל משפחה יכולה להתאים את המסלול לצרכיה, וניתן בהחלט לוותר על חלק מהיעדים ולהישאר יותר זמן במקום אחד כדי למנוע נסיעות ארוכות באותו יום.

תקשורת

במהלך הטיול בקוסטה ריקה, מומלץ לוותר על חיפוש סים מקומי ולהשתמש בחלופות זמינות מהארץ. אנחנו משתמשים בגלובל של פלאפון, ויש הנחה נוספת דרך Max. שירות זה מתאים למי שמטייל הרבה ונשמר לטווח רחוק. גם כשניסינו לרכוש סים מקומי עבור הילד, גילינו שזה תהליך מסובך ויקר. לכן, כדאי לחסוך את הזמן והמאמץ ולבחור בפתרונות תקשורת מוכנים מראש מהארץ.

תחבורה

קוסטה ריקה היא יעד שדורש רכב שטח (SUV), ורצוי שיהיה גם 4X4. כבישי המדינה יכולים להיות משובשים ודרכי עפר קשות, במיוחד בגשם. שני סוכנים ישראלים, רותם מעודד ודני ננחוב, עזרו לנו בהשכרת רכב במחירים מצוינים ובשירות איסוף מהשדה, דבר חשוב במיוחד בנהיגה בחושך עם ילדים. בחרנו להזמין מהם ישירות ולא דרך בוקינג כדי להימנע מבעיות אפשריות עם שירותי שאטל ואוטובוס.

עונה

טיילנו בקוסטה ריקה בעונה הגשומה, בספטמבר ואוקטובר, וגילינו שזה זמן מצוין לטייל. המחירים נמוכים, אין צורך להזמין מראש, והטבע במלוא תפארתו. הגשם יורד בעיקר מהצהריים עד הערב, והטמפרטורות חמות גם כשגשום.

ביגוד

ברוב המקומות חם, אך כדאי להביא גם בגדים ארוכים וקלילים למקרה שיהיה קריר יותר באזורים ההרריים.

טיסות

אם אפשר, הימנעו מטיסות עם איבריה, במיוחד אם אתם לא דוברי ספרדית. השירות שלהם פחות ידידותי, והחוויות שלנו בטיסות אלו לא היו מוצלחות. כדאי לשקול טיסות עם חברות תעופה אחרות.

ג'ט לג

בשל הפרשי הזמנים, הג'ט לג הופך לחבר טוב שלכם. בקוסטה ריקה מטיילים מוקדם בבוקר ויוצאים לישון מוקדם בלילה. הלילות שקטים, ואם אתם מתכננים טיולים רגליים, תרגישו מותשים בשעות הערב. נהיגה בלילה מחוץ לעיירות אינה מומלצת בשל הקשיים בתנאי הדרך.

המסלול

יום נחיתה

נחתנו בצהריים והחלטנו לא להיכנס לסן חוזה. במקום זאת, העדפנו לישון בלילה הראשון באזור שנקרא Pilas. בעלת המקום הייתה מקסימה, והנוף היה מהמם. זהו מקום טוב למי שמחפש לינה פשוטה אך נוחה.

יום 1

התחלנו את היום בבית קפה, והגענו במקרה למפעל של סטארבקס עם נוף משגע. משם המשכנו להר הגעש פואז, תצפית על לגונה בתוך לוע של הר געש. חשוב לקנות כרטיסים מראש באתר.

לאחר מכן, המשכנו למפלי לה פאז, גן חיות מהמם עם מסלול הליכה נחמד ומפלים מרהיבים. העלות אולי יקרה, אבל החוויה הייתה שווה את זה.

סיימנו את היום במלון Finca 360, מלון בוטיק עם נוף מדהים ויחס אישי. המלון בנוי בג'ונגל, והקופים הגיעו עד למרפסת שלנו. מומלץ ליצור קשר עם הבעלים בוואצאפ ולא להזמין דרך האתר.

יום 2

התחלנו את היום בסיור מודרך ביער בשטח המלון, ולאחר מכן המשכנו לבחוס דל טורו, מסלול עם דינוזאורים בגודל אמיתי. משם המשכנו למפל מרהיב. ויתרנו על ה-blue falls כי היה כבר מאוחר והתחיל לרדת גשם.

יום 3

בהמלצת רוזי, הבעלים של המלון, עשינו טיול ברכב ל-San Vicente, אזור הררי יפה עם חוות יפות ויער עננים קטן. טיפסנו עד למעלה, שם יש מסעדה קטנה עם מסלול קטן וחווה קטנטנה עם כמה חיות. המשכנו לאזור הר הגעש ארנל ולנו במלון טבקון, עם מעיינות חמים מרהיבים.

יום 4

התחלנו את הבוקר במעיינות החמים של טבקון ולאחר מכן טיילנו באזור לה פורטונה. בסוף היום חזרנו למלון למנוחה.

יום 5

המשכנו ליעד הבא, ובדרך נכנסנו לגשרים התלויים של ארנל. פארק מהמם עם גשרים תלויים ונופים מרהיבים. המשכנו ל-Rincon de la vieja ולנו ב-Hotel Hacienda Guachipelin, כפר נופש נחמד עם מסלולים, מעיינות חמים ומקלחת בוץ.

יום 6

התחלנו את היום בפארק הלאומי הר הגעש רינקון, מסלול עם בוץ מבעבע, אדים מהאדמה ומים מבעבעים. חזרנו למלון ונהנינו מהמעיינות החמים לפני שהמשכנו לריו סלסטה.

יום 7

הגענו לריו סלסטה והעברנו את הלילה במלון Rio Celeste Hideaway. המלון היה מהמם, עם חדרים שפונים לג'ונגל, בריכה מחוממת וג'קוזי. ארוחת הערב במסעדת המלון הייתה מהטעימות שאכלנו בקוסטה ריקה.

יום 8

התחלנו את היום בבריכת המלון ונהנינו מהנוף המרהיב. עקב גשם כבד, ויתרנו על כניסה לפארק הלאומי ועשינו מסלול קצר לנחל שיוצא משטח המלון. הנחל היה בצבע טורקיז מהמם.

יום 9

המשכנו למונטה ורדה ועשינו מסלול ביער העננים, אך לא התרשמנו במיוחד. עשינו קנופי (אומגות) והיה נחמד לראות את היער מלמעלה.

יום 10

קיצרנו יום במונטה ורדה והדרמנו לאזור חאקו. ישנו בריזורט של מריוט אך התאכזבנו מהחדרים והשירות. עשינו שיט לצפייה בתנינים בנהר טרקולס, חוויה מרגשת ומומלצת.

יום 11

המשכנו לאוביטה, עיירת חוף חמודה, וגילינו שהספונטניות פחות עובדת עם ילדים. מצאנו יחידות אירוח מקסימות ב-Alborada Boutique Stay Units. עשינו שיט לצפייה בלווייתנים, אך לא נפלנו מהכסא.

יום 12

ביקרנו בפארק מנואל אנטוניו, עשינו סיור מודרך וראינו שלל חיות. חזרנו לאזור סן חוזה ולנו במלון מריוט.

יום טיסה חזור

ארוחת בוקר במלון מריוט והכנות לטיסה חזרה.

המלצות נוספות

• טורטוגרו: שמורה בצד הקריבי עם צבים שמגיעים להטיל בחוף.
  • קורקובדו: שמורה שנראית כמו השווה ביותר במדינה.
  • תמרינדו: עיירה תוססת עם חופים יפים.

קוסטה ריקה היא יעד נפלא למשפחות שמחפשות חוויות טבע מרתקות ואטרקציות מרשימות. הטיול שלנו היה מלא ברגעים בלתי נשכחים ונופים עוצרי נשימה, ואנו ממליצים בחום על היעד לכל משפחה שמחפשת הרפתקה מיוחדת.

לחזור למשהו ספציפי?

Powered by GetYourGuide

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על סנטה תרזה!